El passat diumenge 27 de març, just un any després de l’anterior assemblea que va marcar un canvi significatiu al rumb i les bases de l’associació Colors Sitges Link, va tenir lloc l’assemblea de socis i sòcies a la sala SIS (el Rusc) que l’Ajuntament de Sitges ens va cedir per a l’esdeveniment.

Amb una assistència de gairebé 40 persones, el president Pedro Martín va fer un recorregut pel que havia estat i significat aquest any segon any de pandèmia. Si bé és cert que el col·lectiu LGTBIQ+ és resilient, segueixen apareixent els efectes de la pandèmia, ara que sembla que comença a remetre. Aquests efectes ens ha afectat en major o menor mesura a tothom. També l’associació.

Ha estat un any especial, molt actiu, amb grans projectes nous que han donat visibilitat al col·lectiu en general, a CSL en particular, i que ha significat un gran esforç per part de tots aquells que van iniciar el 2021 aquesta nova etapa. També ha estat un any de baixos. Som persones voluntàries en una associació en creixement constant, la demanda de sacrificis personals i d’implicació ja no és la mateixa amb més de 400 socis/es actius/es (la tercera associació LGTBIQ+ amb més socis de l’estat espanyol) i amb projectes cada cop més exigents.

Després de la introducció, es va presentar el resum de la memòria i el balanç econòmic anual 2021. Martín Martín també va fer un recorregut pels objectius que es van proposar l’any passat, explicant en quin punt es trobaven, així com la renovació del compromís de continuar treballant en ells i en metes assumibles.

El president de CSL va esmentar i va donar les gràcies als membres del Comitè que havien dimitit de les seves funcions al llarg del 2021, així com a una gran llista de persones voluntàries que havien col·laborat en el creixement de la nostra associació. Després, es va explicar el pressupost per al 2022 i es va posar èmfasi en la nova situació, així com en la necessitat d’equiparar-nos a altres associacions amb la contractació de personal (en aquest cas, una auxiliar administrativa i una coordinadora d’activitats, contractades a través de una subvenció del SOC) que doni suport al Comitè i doni resposta a les noves demandes.

Tot seguit, les i els nous membres proposats per ocupar les vacants del comitè, es van presentar. Tant l’aprovació del pressupost 2022 com la ratificació de la nova junta va ser aprovada per unanimitat amb 98 vots.

Especialment emotiu van ser els moments en què Brandon Jones va prendre la paraula per ressaltar que l’assemblea XIV era una de les millors en què havia participat i la gran feina que s’havia fet, així com la seva alegria en comprovar com el nombre de companyes havia crescut de manera tan notòria. Isidre Roset també va aplaudir aquest creixement. L’última a participar va ser Paola Cavasin, sòcia des de fa anys, que va agrair generositat dels companys a obrir les portes de l’associació a la resta de col·lectiu LBTIQ+, valorant positivament com el canvi de nom de CSL havia estat essencial per a l’augment de sòcies.

La nova vicepresidència i coordinadora d’activitats, Prado García, va presentar Anna de Nicolás, antiga membre del comitè i actual l’auxiliar administrativa. Les seves paraules, plenes de compromís i il·lusió, va ser un altre moment per recordar.

Amb dues hores de durada, va finalitzar l’assemblea a les 14.00 h, l’hora ideal per donar pas a les bombolles del cava.

Coneix el nou comitè, qui són les noves incorporacions i canvis.